Naslovna  >  Galerija Matice hrvatske  >  Mirko Cvjetko - BALET
 
Naslovna  >  Galerija Mat...  >  Mirko Cvjetk...

Mirko Cvjetko - BALET

31.03.2017.
19:00
-
14.04.2017.
19:00

Fotografija je nedvojbeno umjetnost trenutka. Fotograf doista, naime, nastoji ovjekovječiti određeni trenutak neke izdvojene (kadrirane) stvarnosti, pri čemu ono što se snima može biti već samo po sebi zatečeno odnosno zadano, ili pak prethodno aranžirano/režirano. S druge strane, ples je umjetnost pokreta. Mogli bismo reći kako plesači mnoštvo pokreta i poza stapaju u jedinstvenu fluidnu cjelinu koja popratnu glazbu čini ne samo čujnom već i vidljivom. U slučaju vrsnih plesača svaki pokret i svaka poza, promatramo li ih izdvojeno, djeluju prirodno, skladno i izbalansirano. Jednom riječju savršeno. Pogled laika, međutim, znatno lakše percipira i osvještava plesnu cjelinu nego što je to slučaj s njezinim segmentima. Snimajući ples, fotograf i neškolovanim promatračima omogućava pun uvid u svu raskoš detalja i segmenata što čine neku konkretnu zaokruženu plesnu cjelinu. Istodobno, zadaci plesača i fotografa koji ih snima zapravo su, na određeni način, suprotstavljeni. Plesači, naime, svojim tijelima sintetiziraju i umnažaju bezbrojne trenutke, a fotograf ih izdvaja, analizira te čini posve samostalnima; plesači svoje pokrete neprestano i fluidno nadograđuju, dok fotograf te iste pokrete ... nastoji zaustaviti. Riječ je o dvjema umjetničkim aktivnostima posve različitih nakana koje se, međutim, nipošto ne isključuju. Upravo suprotno, one se – ukoliko je riječ o vrsnim plesačima i istom takvom fotografu - mogu itekako uzajamno nadopunjavati; njihova suprotstavljenost rezultirat će doista začudnom komplementarnošću.
Mirko Cvjetko već niz godina fotografira baletne predstave Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Njegovi su motivi, dakle, plesači. Pored brojnih problema čisto tehničke naravi, fotograf koji snima balerine i baletane suočava se i s jednim specifičnim, nadasve osjetljivim zadatkom. Kako, naime, dočarati neprijepornu karizmu izvođača a da se istodobno ne izgubi snimateljeva autorska prepoznatljivost? Ili, jednostavnije rečeno, kako izbjeći da se fotografije iscrpe isključivo u dokumentarizmu? Fotografije Mirka Cvjetka tehnički su neprijeporno na visokoj razini, a u njima je moguće zapaziti i stanovitu stvaralačku osobnost. Mirko, naime, intuitivno osjeća dramatiku; svaka njegova fotografija posjedovat će određenu pozitivnu napetost. Prizori što ih promatramo nisu tek atraktivni ili oku ugodni; oni uvijek nečemu teže, ali pritom nikada ne ostavljaju dojam nedorečenosti. Na taj način stimuliraju nas na aktivno gledanje. Baš poput plesača što ih snima, fotograf je itekako svjestan netom minule prošlosti i neposredno nadolazeće budućnosti. U njegovim je fotografijama sadašnjost do krajnjih granica komprimirana između prošlosti i budućnosti. Posredovanjem vrhunskih plesača Mirko nam fotografijama dočarava kako vječnost trenutka tako i trenutak vječnosti.
V. B.

Zahvaljujemo Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu na suradnji na otvorenju izložbe.





MIRKO CVJETKO rođen je 1975. u Zagrebu. Scenskom fotografijom intenzivno se bavi desetak godina. Na tom području surađivao je s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu, Muzičkom akademijom Sveučilišta u Zagrebu, Koncertnom direkcijom Zagreb, Zagrebačkim solistima, Zagrebačkom filharmonijom, Zborom HRT-a, festivalima Orgulje sv. Marka i Osorske glazbene večeri, izdavačkim kućama Croatia Records i Školska knjiga te brojnim drugima. Fotografira ciklus Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj, stalni je suradnik Vijenca, Matičinog književnog lista za umjetnost, kulturu i znanost te portala Kulisa.eu.
  Prikaži više Prikaži manje

18 dolazaka
Podijeli događaj:    
Mjesto održavanja:

Slični događaji

© 2017 CDK d.o.o.